Ini lebih-lebih lagi apabila mereka mahu mengeluarkan produk kecantikan dan kesihatan secara OEM.
CHANNEL sangat menentukan harga jualan yang sesuai.
+ Harga yang sesuai untuk channel butik.
+ Harga yang sesuai untuk channel booth pameran.
+ Harga yang sesuai untuk kedai kain baju.
+ Harga yang sesuai untuk pasar malam.
+ Harga yang sesuai untuk Zalora, Lazada dll.
+ Harga yang sesuai untuk kedai online usaha sendiri.
.
Sebelum kita hendak menetapkan harga jualan PRODUK, tetapkan dahulu CHANNEL yang dipilih.
Contoh: Produk pop-corn
+ Harga untuk channel stesen minyak?
+ Harga untuk channel kedai runcit?
+ Harga untuk channel kantin sekolah?
+ Harga untuk channel kiosk dalam hipermarket?
.
CHANNEL juga sangat menentukan pakejing yang laku dan tidak laku.
+ Pakejing pop-corn untuk jualan di dalam kedai stesen minyak ditargetkan kepada mata dan dompet pemandu kereta.
+ Pakejing untuk jualan di kantin sekolah ditargetkan kepada mata dan dompet budak sekolah.
No comments:
Post a Comment